Höstens planer

För många har universitetet redan dragit igång vid det här laget, själv är jag kvar och jobbar på lagret i Hallsberg, kör truck och lyfter kartonger. Fick sex veckor förlängd anställning på det som var mitt sommarjobb, vilket jag är superglad över. Jag hade inte tänkt att studera något i år och sökte därmed inget i våras, istället tänkte jag resa.

Man är inte bunden till något tiden mellan gymnasiet och universitet, ingen skola eller jobb, så den tiden passar bra att resa bort ett längre tag. Den 23:e Oktober åker jag tillsammans med Cornelia (den snygga tjejen på bilden ovan) till Nya Zeeland i några veckor, sen tar flyget vidare till Sydney och sedan kommer vi befinna oss Sydostasien lagom till jul och nyår fram till Mars.

Det är lite blandade känslor inför denna resa. Aldrig tidigare har jag varit borta så länge och jag vet inte den blekaste hur det kommer att bli. Jag kanske får hemlängtan efter två veckor, jag kanske inte alls får hemlängtan och vill stanna kvar efter fyra månader. Men det är ändå något med detta att inte veta och vara så planerad som jag vanligtvis brukar vara när det kommer till resor, som gör det lite mer spännande.

Kommentera

