Gbg & Way Out West

Det är svårt att sätta ord och beskriva de fyra dagarna i Göteborg och Way Out West. Men det var ganska magiskt kort sagt.

Göteborg är en stad jag inte varit mycket i mer än ett dagsbesök på Liseberg eller de friidrotts tävlingarna jag deltog i för sju år sedan, så det var så gott som en främmande stad för mig och jag stormtrivdes verkligen. Det var också mitt första besök på Way Out West (men helt klart inte sista) och som sagt, det är svårt att finna ord.

Nu så här efteråt vet man att var det James Bay, Seinabo Sey, Daniel Adams-Ray och SIA som var helgens högpunkter. Hade inte hört mer än ‘Hold back the river’ av James Bay och visste tidigare inte vem han var men han var så fantastiskt bra live. Man kände liksom euforin i luften. Vi hamnade längst fram vid Daniel när han spelade på Bananpiren och det kunde inte bli bättre, sedan att Snook återförenades framför ögonen på oss var något galet coolt. Seinabo Sey och SIA sista kvällen toppade Way Out West upplevelsen och är två artister man måste se live någon gång under sitt liv.

 

Kommentera

