”Treat yourself Thursday” på Zao

En bild från treat yourself Thursday några veckor sedan

Det var på vårterminen, det var Torsdag och vi hade håltimma i skolan. Samma vecka hade vi lämnat in våra gymnasiearbeten som vi äntligen kunde bocka av från listan. Det var så, denna Torsdag Treat yourself Thursdag invigdes och upprepades alla Torsdagar framöver.

Två bilder från igår

Även nu efter gymnasiet så lyckades Ania och jag igår (Torsdag såklart) planera in en lunch på Zao street Kitchen (fd. Sen Street Kitchen) i saluhallen, både Anias och min favorit restautang. Mitt första besök på denna fantastiska restaurang var i början på sommaren förra året. Jag beställde ‘Shibuya Ramen’ (buljong nudelsoppa med kött och grönsaker) och fick en flashback till den lilla restaurangen vi besökte en kväll i Tokyo några månader tidigare. Jag är en storälskare av asiatisk mat och Zao är oftast mitt go-to-ställe när jag är hungrig och befinner mig i stan.

Kommentera

