Vad som faktiskt hände efter studenten.

Medan jag satt på altanen i morse och åt min frukost idag så tänkte jag på vad jag skulle göra idag; läsa på förmiddagen, plugga på efterm… Det tog någon hundradelssekund innan jag insåg att jag inte behöver plugga eftersom jag inte går i skolan längre och att det är Tisdag och inte en vanlig helg.

Bild från champagnefrukosten tagen av Emmys bror och jag på flaket tagen av Ania

I Fredags tog jag studenten. Det är fortfarande svårt att förstå att det faktiskt hände. Det kommer inte bli något mer skåphäng vid G200, inga fler field trips med Elizabeth eller studiebesök med Christian. Visst kommer man sakna de roliga delarna med gymnasielivet men jag är lite av en allt-har-sin-tid människa (eller ”don’t cry because it over smile because it happened”, om man föredrar att se det så) så jag är oerhört tacksam till alla som jag lärt känna och allt jag fått lära mig från Rudbecksgymnasiet.

Jag sov över hos min faster efter studentfesten i Örebro där jag blev bortskämd med fin-frukost på lördagsmorgonen innan jag åkte hem till Kumla för att snabbt duscha och packa. Sedan hoppade jag in i en full bil med vänner för att åka till en sommarstuga i Värmland. Sommarstugan låg i skogen/landet, det fanns ingen täckning men en radio hade vi och eftersom den låg bara några mil från norska gränsen så var det norsk radio som gällde, inte för att vi inte hade svensk radio utan för att den norska kanalen spelade bättre musik än alla andra svenska kanaler.

Det blev tre dagar läsning, promenader i skogen och årets första bad. Även en hel del djurskådning, älgar, harar, ormar. Vi fick inte bara se ett lodjur utan ett lodjur som jagade vilket var en av de häftigaste upplevelserna som hände där borta.

Foto 2016-06-11 21 52 22Spanar på pojka- jag menar lodjur

 

Kommentera

