Äta i London

Att äta i London var inte det lättaste då vi första dagen råkade spräcka vår matbudget pga. alldeles för dyr lunch. Vilket inte verkar vara en svår sak att göra i London då maten inte är den billigaste. Där efter blev det resterande dagarna en jakt på så billig mat som möjlig, som inte var Mcdonalds eller subway (förutom i slutet av resan då vi tröttnade på vår klena budget) Detta är då några av de måltider vi åt i London. (Läs även vad Mette och jag åt i Tokyo, här)

Foto 2016-03-19 12 27 21.jpg

Le Pain Quotidien

Detta var alltså den alldeles för dyra lunchen men åh, vilket charmigt ställe. Le Pain Quotidien är en Belgisk restaurang som inriktar sig på bröd i alla dess former. Det jag åt var en kyckling och purjolökspaj med potatis och ångade grönsaker, kostade runt £12,00 (=150kr). Så om du söker en lite finare restaurang med trevlig omgivning, gå hit. Om du söker något billigare rekommenderar jag att gå bort från dem stora gatorna och in i smågränder, där kan man hitta guldkorn för längre priser (eller så kan du gå till mataffären och köpa cupnoodles för några pund som du bara behöver tillsätta varmt vatten med, vilket vad vi gjorde den kvällen).

Foto 2016-03-20 13 26 34.jpg

Camden Lock Market

I mitt tidigare inlägg om London skrev jag att en av de bästa ögonblicken i London var matmarknaden i Camden, vilket är sant. Så mycket mat att välja på från hela världen, detta är det perfekta stället för en snabb och billigare lunch där det finns något för alla. Clara åt klassiska fish ‘n’ chips medan jag valde malaysisk mat som bestod av ris och en lite kryddigt köttgryta med grönsaker. Detta måste nästan vara det bästa jag åt under vår resa, och för bara £6 (=72kr)

Bayswater Arms

Detta åt vi sista kvällen då vi var trötta på färdig mat från mataffären på hotellrummet. Allt vi ville ha var en stor hamburgare med pommes och inte längre brydde vi oss om priset då resan började närma sig sitt slut. I närheten av vårt hotell låg den brittiska puben Bayswater Arms där vi gick in och beställde en Big Ben burger. Det är knappt så jag kommer ihåg hur det smakade för vi var så hungriga och slängde i oss maten, men gott var det nog (notera att hamburgaren innehåller ett stekt ägg). Ca £11,00 (=130kr).

Kommentera

