5 dagar i London

Sent i Onsdags kväll landade jag och min vän Clara på Skavsta flygplats efter 5 soliga dagar i London (tro det eller ej, men vi hade 0 regn). En av de bästa känslorna jag fått uppleva är den efter man precis landat i ett annat land och äntligen får man separera från den torra flygplansluften, otåliga barn och den trånga sittplatsen. Efter vi landat gick vi och köpte frukost och tog tåget in mot London där vi klev på en trång tunnelbana vidare mot vårt hotell.

Som jag tidigare sagt så är det min första resa till London och det jag hört från tidigare besökare om huvudstaden är; shopping, shopping, shopping. Själv är det sällan jag ser shopping som målet med en resa men såklart är det inräknat, därför försökte jag och Clara variera våra dagar. Vi besökte Londons alla sidor och kom in på alla möjliga stora och mindre gator, att välja vägar oplanerat var liksom en del av planen (att bara gå och välja vägar efter magkänsla är för övrigt mitt restips #1). London var en trevlig stad att uppleva men nu har vi gjort London det kommer troligtvis dröja några år innan jag åker tillbaka dit. De bästa ögonblicken var matmarknaden i Camden med mat från hela världen, smågatorna i Soho/Covent Garden, Paperchase på Tottenham Court Road och dem orädda ekorrarna i Hyde park.

 

Kommentera

