Mitt besök på Konstfack

Jag har velat berätta om mitt besök på Konstfack hela veckan men det är inte förrän nu jag faktiskt satt mig ner och skrivit. Jag besökte då Konstfacks öppet hus i måndags för att få lite mer information om deras inredningsarkitektlinje också kallad min drömutbildning. Tog del i en presentation av utbildningen där jag fick svar på flera av mina frågor, men var också bara en sådan tillfredsställande känsla att var där och se själva skolan. Jag blev verkligen motiverad och fylld av inspiration och ville börja på en gång.

Men, har så gott som bestämt mig för att inte studera nu till hösten utan jobba och resa ett år innan jag börjar plugga. Tiden mellan gymnasiet och universitet är en bra tid att resa eller göra något man velat göra innan, eftersom man ofta inte är begränsad av varken skola eller jobb. Man får alltså passa på.

Kommentera

