Inhale. Exhale.

Igår var jag på mitt första yoga-pass för i år på Forma gym. Jag gick några gånger under sommaren när jag inte jobbade men instruktören bestämde sig för att inte vara kvar på Forma till hösten, så det har inte varit något under slutet av 2015. Men nu har dem hittat en ny instruktör och, vad skönt det är att vara tillbaka! Att ha ett yoga-pass är som en paus från vardagslivet, jag får verkligen rensa huvudet och sedan bli fylld med ny energi. Folk som påstår att yoga inte är träning har fel, det finns olika sorters yoga och vissa är mer ansträngande än andra. Jag har mött fyra olika yoga instruktörer och ingen har varit detsamma. En var all in för det mentala och vi satt i flera minuter och bara koncentrerade oss på andningen, en annan fokuserade på muskler och det  liknade ett styrketräningspass, fast ett mer harmoniskt sådant.

Om du funderat på att börja eller prova på  yoga så gör det, det är verkligen jättehärligt.

Kommentera

