Lunch på 10 minuter (Mer kärlek till Pak choi)

Sprang in på Ica på vägen hem från skolan, planen var att köpa sparris men jag kom ut med en förpackning Pak choi och sesamfrön (vet inte riktigt vad som hände). Hade bestämt mig iallafall för att göra något med Pak choi/Kinakål till en sen lunch. Om ni ej provat Pak choi innan så rekommenderar jag det verkligen, super god och går att äta rå men också till wok eller som jag lagat den ovan. Hittade ett basrecept som jag delvis använde mig av, bytte bara ut/tog bort lite ingredienser jag inte hade hemma.

Gjorde sedan en avokadoröra med citron till eftersom avokado funkar till allt. Men idén kom också från en rätt som jag åt på East West Sushi i våras, kycklingspett och Pak choi tillsammans med en avokado och morotspuré (tror jag?), tyvärr så byter dem rätter varje säsong så har inte ätit det igen sedan dess men den var fantastiskt och värd varenda krona.

Kommentera

