Travel tunes

Om en vecka åker jag och flera från min skola som utbytesstudenter till Verona, Italien. Har verkligen sett fram emot detta hela sommaren och eftersom jag jobbade hela lovet så blir dessa 8 dagar som jag är borta min ledighet. Det är andra gången jag åker som utbytesstudent med skolan, jag läser spanska så kommer prata engelska i Italien men första gången åkte jag till Spanien (2014) och tyckte ändå att jag förstod mer spanska ju längre tid jag var där nere. Om din skola har något utbyte så rekommenderar jag verkligen att delta i det! Det är så kul och intressant att bo hos en annan familj och följa deras kultur och vardag i några dagar.

Tänkte att jag skulle de kommande sju dagar hålla mig till temat ”resa” och dela med mig av några tips och upplevelser. Mjukstartar lmed en kortare spellista med några låtar som jag brukar lyssna på innan och under tiden jag reser. Jag gillar att resa till musik som antingen fyller mig med förväntan och gör mig glad eller något lugnare och mysigt för att varva ner.

Kommentera

